Dělená válečková ložiska
Dělená válečková ložiska
V dnešním náročném průmyslovém prostředí jsou speciální technologie více než kdy jindy klíčovým prvkem pro zlepšení efektivity, produktivity a nakonec také rentability.
Výkonnost
Výrobky SRB (Split Roller Bearings) byly navrženy a vyvinuty tak, aby byla maximalizována životnost a minimalizováno úsilí vynaložené na údržbu.
Dělená válečková ložiska SRB mají standardně strojně obrobené mosazné klece
s unikátními kompaktními sponami. Valivé elementy jsou profilované tak, aby byla minimalizována destruktivní hranová/krajní namáhání a poskytovaly optimální valivý kontakt.
Veškeré podpory a kryty/domky zahrnují štěrbiny pro usnadnění demontáže a kolíkové strojně obrobené spoje pro jednoduchou demontáž. Podpory jsou vyrobeny z vysokopevnostní litiny a vyznačují se dvojitým výstužným žebrováním a silnými průřezy a tím je v důsledku vysoké tuhosti a inherentní (materiálu vlastní) odolnosti zvýšena životnost výrobku.
Inovace a aplikace
Výhody ložiskových sestav typu „plně-dělitelné-na-hřídeli“ jsou dlouhodobě ověřené, jsou to následné úspory ve výrobě a údržbě, které jsou dobře zdokumentovány.
Dnes jsou však dělená válečková ložiska volena pro stále širší rozsah aplikací.
Dodatečné vlastnosti a výhody, které poskytuje rozsah společnosti SRB dovoluje našim výrobkům pracovat za vyšších rychlostí, nést vyšší zátěže za vyšších teplot a ve stále více nepřátelském prostředí.
Úkol pro dnešní techniky údržby je optimalizace efektivity výrobního závodu. Použití spolehlivých výrobků, nabízejících skutečné úspory odvozené od zvýšené míry střední doby mezi poruchami, jež prodlužují čas mezi plánovanými odstávkami a eliminaci neplánovanýchodstávek, se při použití pokročilých komponent zahrnujících také dělené výrobky, stává realitou.
Typy ložisek
Ložiska zádržného typu (BR)
Toto ložisko má integrální břity na vnější drážce poskytující plochu pro axiální zátěž. Tato axiální zátěž je přejímána na vnitřní dráze přes tvrzené svěrné kroužky, jež jednak vyrovnávají vnitřní poloviny drážky a poskytují vedení válečkům. U větších ložisek je vnitřní drážka vyrobena s integrálními žebry pro vedení válečků a axiálních sil
Tento typ ložiska fixuje hřídel axiálně a zároveň umožňuje přebírat axiální zátěž. Zádržná vnější drážka musí být stranově fixována proti jednomu z drážkových osazení domku za použití dodávaných kolíků a šroubů. Na jakoukoli jednotlivou hřídel by měla být montována pouze jedna zádržná jednotka. Při montáži jednotky děleného valivého ložiska na hřídel za použití jiných nedělených typů ložisek (kuličková, s válcovými a sférickými válečky atd.) by mělo být dbáno zvláštní opatrnosti tak, aby bylo zajištěno, že není užito žádného jiného ložiska fixujícího polohu hřídele.
Ložiska expanzního typu (BX)
Toto ložisko je navrženo pouze pro radiální zátěže. Jako u zadrženého typu ložisek jsou válečky vedeny na vnitřní dráze tvrzeným osazením svěrných kroužků.Během roztahování a smršťování hřídele se mohou válečky volně pohybovat přes plochou vnější dráhu, přičemž nekladou axiálnímu pohybu prakticky žádný odpor. Limity velikosti axiálního pohybu jsou uvedeny v sekci Montáž a údržba.